8 setembre, 2020

Són moltes les organitzacions que persegueixen la millora contínua amb un únic objectiu: l’excel·lència. Per això són tan importants els resultats de la companyia com la gestió excel·lent de les persones que la conformen.

Per donar necessitat a aquestes organitzacions neix el projecte passaport d’excel·lència en gestió i persones en el que volem portar a les Organitzacions a ser capaços d’integrar qualsevol model de gestió en la seva estratègia i en el seu dia a dia amb alta implicació de la direcció, comandaments i personal de l’organització.

Aquest projecte és fruit de l’experiència i coneixement de cinc grans entitats: -Acció Preventiva, Europreven, Fahrenheit Consultors, Igualia, ICDQ- que aporten l’experiència de cada un dels seus camps a aquest projecte. L’objectiu d’aquesta unió no és altra que donar cabuda i reconeixement a totes aquelles empreses que es diferencien de la resta pels seus alts nivells d’excel·lència i millora contínua.

Procés del Passaport d’Excel·lència en Gestió i Persones

Les organitzacions aniran avançant tant en la gestió de l’excel·lència de les persones com en els models de gestió relacionats que els permetin disposar de tots els indicadors de millora en els seus resultats a partir de quatre grans Nivells de Passaport.

El primer nivell, amb el qual s’obté el Silver Passport Certification, va dirigit a examinar i reforçar els nivells de lideratge i la conscienciació fins als comandaments intermedis i va enfocat a organitzacions que inicien el projecte. Amb aquest nivell, les organitzacions aconsegueixen assolir els indicadors de gestió bàsics, complint els requisits legals bàsics en matèria preventiva i de seguretat dels seus processos.

En el següent nivell, on l’empresa obté la certificació Gold Passport Certification, es promou un veritable canvi preventiu en la direcció i els comandaments intermedis de l’organització, permetent desplegar dins de l’entitat una veritable cultura preventiva. En aquest nivell les organitzacions assoleixen models de gestió de la seguretat i de sostenibilitat en la seva organització.

Si seguim avançant, la certificació Platinum Passport Certification permet aconseguir a l’organització nivells de gestió d’excel·lència, atenent a qüestions com el benestar, felicitat i la salut dels treballadors, la integració de persones amb diferents capacitats, la integració d’indicadors de gestió en comptes de resultats o l’anàlisi d’eficiència dels comandaments directius des de la qualitat i la seguretat fins a la sostenibilitat.

Finalment, ens trobem l’última de les certificacions: Diamond Passport Certification. En aquest cas, es porta a terme una total implementació de la gestió del canvi preventiu, on els millors experts en sistemes estratègics integrats, abordaran totes les qüestions necessàries per aconseguir l’excel·lència preventiva i empresarial basada en resultats.

Per poder avançar en cada un dels nivells, s’exigirà el compliment de models de sistemes de gestió que puguin actuar com a garant que aquestes organitzacions compleixen amb els nivells d’excel·lència necessaris per progressar en l’obtenció dels diferents passaports.

Què aporta cada entitat?

ICDQ és l’entitat encarregada d’avaluar com a tercera part independent i atorgar les certificacions que acrediten que les empreses realment compleixen amb els paràmetres empresarials exigits, en funció del nivell en què es trobin. Acció Preventiva i Europreven, com a consultoria en mètodes preventius i la segona com a servei expert en prevenció de riscos laborals, duran a terme l’assessorament en el marc del benestar, salut i seguretat de l’empresa i de totes les persones que hi treballen. Així mateix, Fahrenheit Consultors, ofereix els seus coneixements relatius a l’organització, gestió i optimització de recursos tant empresarials com financers. D’altra banda, Igualia, acompanya els clients en els sistemes d’igualtat i de diversitat en les organitzacions.

Així doncs, aquest innovador projecte, permet que el client pugui tenir accés a un servei integral que, a més de millorar el seu sistema de gestió empresarial i preventiu, l’acompanya en l’adaptació de la seva organització a les noves exigències per crear un futur sostenible, on el principal actiu empresarial, les persones, estiguin alineats amb els resultats econòmics de la organitzacions.